Trelleborgs Ryttarförening

Om oss

Trelleborgs Ryttarförening är en ideell förening som grundades 1971 och driver sin verksamhet på Brosjödal gård, föreningen har ca 350 medlemmar.  Vår underbara anläggning i närheten av Dalabadet ligger nära tätorten Trelleborg, havet och naturen. Vid vår anläggning erbjuds en fantastisk möjlighet för både barn, ungdomar och vuxna att utöva sitt intresse för hästar, men även en i dagens samhälle helt unik möjlighet att umgås över åldersgränser. Bedriva friskvård genom träning och tävlan samt lära sig ansvarstagande i en trevlig miljö.

Vision

Vår vision är att bedriva en verksamhet som ger så många som möjligt oavsett kön, ålder, ursprung och övriga förutsättningar en möjlighet att få utöva och utveckla sitt intresse för hästar och ridsport.

Anläggning

Vi har en komplett ridsports anläggning som består av stallbyggnader, hagar, klubblokaler, cafeteria, verkstad, sekretariat, två ridhus, paddock och en stor gräsbana. Det krävs stora och säkra anläggningar för såväl ryttare som hästar för att vi skall kunna bedriva vår verksamhet. En verksamhet som bygger på ideella insatser kräver mycket resurser i både tid och pengar.

Ridskola

Ni kan läsa mer om ridskolan under "Ridskola" i menyraden.

Aktiviteter

Föreningen bedriver även en omfattande tävlingsverksamhet med allt från mini klubbisar för våra yngsta ryttare, klubbmästerskap för våra ungdomar och vuxna, tävlingar på lokal och regionala nivå där våra licensierade tävlingsryttare får möjligheten att tävla mot ekipage från andra föreningar. TRF har en aktiv ungdomssektion som anordnar julshower, klubbtävlingar, övernattningar i stallet m.m.

Tävling

Det är föreningens ambition att med olika former av aktiviteter stödja våra barn och ungdomars möjligheter att kunna fortsätta utvecklas inom ridsporten. Genom olika former av träningsstöd samt deltagande i allsvenskan underlättar vi för de ungdomar som vill ta steget att komma ut och tävla för TRF.

Stryelsen

Styrelsen 2023 består av nedan personer.

Ordförande: Sara Duckert

Vice ordförande: Mia Schyllert

Kassör: Sandra Borglin

Amanda Stjärnqvist